24 Ocak 2013 Perşembe

Nabi Avcı Kimdir

Yeni Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı kimdir.

Bugün bakanlar değişti ve Ömer DİNÇER’in yerine Nabi Avcı getirildi. Yeni Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı kimdir hayatı biyografisi : 1953′te Bilecik’te doğdu. Öğretim üyesi; ODTü İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler Bölümü’nü bitirdi. İstanbul Bilgi üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde Öğretim üyesi ve Başbakan Müşaviri olarak görev yapmıştır. Çok iyi düzeyde İngilizce ve az düzeyde Almanca bilen Avcı, evlidir.


ODTÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. İletişim profesörüdür. Anadolu Üniversitesi’nde ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde iletişim felsefesi ve iletişim sosyolojisi üzerine dersler verdi. 1995 ve 1996 yıllarında Kanal7 Televizyonunda 360 derece isimli program yaptı. Aynı dönemde Yeni Şafak gazetesinde yazarlık ve yöneticilik yaptı.

Milli Eğitim Bakanlığı’nda ve Başbakanlık’ta danışman olarak çalıştı. Başbakanlık Başdanışmanı ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Başkanlığı görevlerini yürütürken 2011 yılında AKP’den milletvekili aday adaylığı için bu görevlerinden istifa etmiştir. XXIV. dönem TBMM Eskişehir milletvekilidir. TBMM Milli Eğitim, Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Başkanı, Türkiye-Kanada Parlamentolararası Dostluk Grubu başkanı, Türkiye-Brezilya Parlamentolararası Dostluk Grubu Başkan Vekili ve Türkiye-Almanya Parlamentolararası Dostluk Grubu üyesidir.24 Ocak 2013 tarihinde yapılan kabine değişikliği sonucu Milli Eğitim Bakanı olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder